10 неща, които не бива да правите в супермаркета

продавач-консултант, супермаркет, поведение в супермаркет, поведение в магазин, неподходящо поведение, лоши навици, вредни навици, лоши маниери, готвар

Когато обичаш да пазаруваш, времето прекарано в даден супермаркет е удоволствие. Обаче поведението и маниерите на другите хора могат да окажат неприятно въздействие и да го развалят.

За да не приемате пазаруването като досадно задължение, изключете следните 10 действия от списъка си за покупки, когато посещавате супермаркет. Възможно е някои от тях да сте ги правили несъзнателно до момента.

Време е да се отървете от тези навици, за да дадете положителен пример на другите хора около вас.

1. Не оставяйте количката за пазаруване непосредствено до колата си, без да я върнете на предвиденото място, когато пазарувате в супермаркет – представете си следната сцена: отивате до колата си с количката, тъй като сте купували повече продукти. Разтоварвате ги и понеже сте изключително изморен/а след дълъг и натоварен работен ден, решавате просто да преместите количката встрани (колкото да не я бутнете с колата си, че тогава още повече проблеми ще си докарате) и потегляте.

Какво ще се случи с тази количка, кой ще я върне на мястото й, не ви интересува. За жалост това се среща доста често. Колкото и да сте изморени, изгубете 1 минута и поставете количката за покупки на предвиденото място. Така няма да се налага да се прекъсва едно установено правило, което реално ви улеснява и работи във ваша полза. Всеки иска да живее в общество, което спазва правилата и постъпва отговорно – ето сега имате възможност да започнете с нещо на пръв поглед незначително.

2. Не поставяйте количката си за покупки на касовата линия, за да си гарантирате място – ако вие не сте там, а сте отишли да търсите някакъв друг продукт, това ваше решение ще нажежи атмосферата в супермаркета до червено и ще предизвика ненужни спорове.

По този начин вие ще забавите клиентите след вас, които реално няма да знаят какво да направят с една изоставена количка, пълна с продукти – да я преместят и да минат отпред или да се оглеждат притеснително за „собственика й“, който може да се окаже намусен господин/госпожа и да смъмри този, който я е изместил. Решението е просто – когато решите, че сте пазарували достатъчно, отидете на касовата линия.

продавач-консултант, супермаркет, поведение в супермаркет, поведение в магазин, неподходящо поведение, лоши навици, вредни навици, лоши маниери, готвар
          Източник: which.co.uk

3. Ако вече продуктите ви се маркират, не се връщайте да вземете други, които сте забравили – казано накратно, ако касиерът маркира продуктите ви, но вие се сетите, че сте забравили да вземете месо, което е на другия край на магазина, не хуквайте да се връщате. Първо, не знаете каква опашка от хора чака за месо. Второ, това е супермаркет, а не персонален магазин.

Проявете внимание и уважение към хората, които също пазаруват редом с вас, както и към времето им. Трето, ще бъдете причина за създаването на грандиозен скандал с цветущи обиди. Платете текущата си сметка и тогава влезте отново да купите продуктът, който сте забравили.

4. Не поставяйте количката си по средата в даден супермаркет, докато грабвате други продукти около нея – на щанда за месо сте, но се сещате, че искате да купите и сирене, което е на другия край. Оставяте количката си на единия край и се запътвате смело към другия.

Да, вие се придвижвате удобно и бързо, но представете си как се чувстват всички останали клиенти, които трябва да заобикалят количката ви, да я местят, да я бутат, за да стигнат до желания от тях щанд (също като вас). Отново, покажете добри маниери и не оставяйте количката си безпризорно, също както и вашите деца. Това препраща към 6-тата препоръка.

5. Не позволявайте на децата си да вилнеят в супермаркета – разбира се, всеки човек е снизходителен към децата и това е нормално. Просто не позволявайте на децата си да тичат и да викат в супермаркета, защото това освен вас, ще окаже негативно въздействие и върху другите хора. Не изпускайте нещата извън контрол.

продавач-консултант, супермаркет, поведение в супермаркет, поведение в магазин, неподходящо поведение, лоши навици, вредни навици, лоши маниери, готвар
              Източник: digitaltrends.com

6. Не навлизайте в личното пространство на човек – на касата сте и виждате, че има само един или двама човека пред вас и започвате да губите търпение, защото сте чакали 5 минути. Неволно или не, започвате да се приближавате към човека пред вас и леко да го побутвате с количката си в гърба. Със сигурност всеки един човек, който е изпитал това усещане, се е ядосал и подразнил.

Нашият съвет е просто да бъдете внимателни. Да чакаш на опашка не е най-приятното занимание, но да буташ даден човек, е проява на пълно нахалство.

7. Не се опитвайте да минете с повече продукти на бързата каса – в някои супермаркети има бързи каси, на които пределно ясно е обозначено, че може да минават клиенти, които имат най-много 10 продукта в кошницата си. Ако вие имате 15 и повече, но решите да си пробвате късмета и да минете по-бързо от другите, това ваше действие няма да остане незабелязано.

Надали някой ще започне да ви брои продуктите, но с просто око може да се забележи кой спазва правилото и кой не. Както се казва, не се опитвайте да минете метър.

8. Не оставяйте продукти, където ви е удобно – решавате, че искате да купите парче сьомга. На щанда виждате, че цената му е прекалено висока и не отговаря на бюджета ви, който сте предвидили. Приемате продукта с усмивка, отивате на щанда със сладки изделия и го оставяте невъзмутимо. Горд сте и спокоен, защото никой не ви е видял как сте се измъкнали. За жалост подобни ситуации са често срещани.

Начинът да се избегнат е просто на конкретния щанд да се откажете от покупката си. Така продавачът ще върне месото на мястото му и то ще бъде отново годно за продаване и консумиране. Това важи с пълна сила за всеки един продукт. Често може да се види буркан лютеница при раздел „Перилни препарати“ и т.н. – бъдете съобразителни и поставяйте продуктите на точните им места. Отново се връщаме на мечтата да живеем в по-подреден свят.

продавач-консултант, супермаркет, поведение в супермаркет, поведение в магазин, неподходящо поведение, лоши навици, вредни навици, лоши маниери, готвар
           Източник: hmfckickback.co.uk

9. Не консумирайте продукти, ако не ги купите след това – на всеки може да му се прииска да хапне луксозни и скъпи шоколадови бонбони, но само хората без скрупули го правят в магазина и си излизат необезпокоявани, оставяйте отговорената кутия. Повече коментари по тази точка е трудно да се направят.

10. Не бъдете груби с продавач-консултантите или другите клиенти – понякога може да не сте в настроение поради лична причина, но си го изкарвате на продавача, защото ви е казал, например, че касата се затваря. Вдигате пукотевица до небето и започвате да сравнявате България с всяка друга страна, където според разбиранията ви, там всичко е по-добре. Отново – ненужен спор и предизвикан дискомфорт за вас и всички останали хора около вас. Осъзнавате го твърде късно.

Всеки един човек може да се разпознае в някои от редовете, но важно е цялостното поведение в даден супермаркет. Колкото по-добри навици изграждаме, толкова по-позитивни, подредени и отговорни ще бъдем. Обратното важи с пълна сила и доказахме с тези 10 примера колко негативно въздействие би оказало.

Източник главна снимка: everyinvestor.co.uk

Categories: Други

No comments yet, be the first to leave one!

Вашият коментар

Note: Comments on the web site reflect the views of their respective authors, and not necessarily the views of this web portal. Members are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

Your email address will not be published. Required fields are signed with *

*
*