Когато обичаш да пазаруваш, времето прекарано в даден супермаркет е удоволствие. Обаче поведението и маниерите на другите хора могат да окажат неприятно въздействие и да го развалят.
За да не приемате пазаруването като досадно задължение, изключете следните 10 действия от списъка си за покупки, когато посещавате супермаркет. Възможно е някои от тях да сте ги правили несъзнателно до момента.
Време е да се отървете от тези навици, за да дадете положителен пример на другите хора около вас.
1. Не оставяйте количката за пазаруване непосредствено до колата си, без да я върнете на предвиденото място, когато пазарувате в супермаркет – представете си следната сцена: отивате до колата си с количката, тъй като сте купували повече продукти. Разтоварвате ги и понеже сте изключително изморен/а след дълъг и натоварен работен ден, решавате просто да преместите количката встрани (колкото да не я бутнете с колата си, че тогава още повече проблеми ще си докарате) и потегляте.
Какво ще се случи с тази количка, кой ще я върне на мястото й, не ви интересува. За жалост това се среща доста често. Колкото и да сте изморени, изгубете 1 минута и поставете количката за покупки на предвиденото място. Така няма да се налага да се прекъсва едно установено правило, което реално ви улеснява и работи във ваша полза. Всеки иска да живее в общество, което спазва правилата и постъпва отговорно – ето сега имате възможност да започнете с нещо на пръв поглед незначително.
2. Не поставяйте количката си за покупки на касовата линия, за да си гарантирате място – ако вие не сте там, а сте отишли да търсите някакъв друг продукт, това ваше решение ще нажежи атмосферата в супермаркета до червено и ще предизвика ненужни спорове.
По този начин вие ще забавите клиентите след вас, които реално няма да знаят какво да направят с една изоставена количка, пълна с продукти – да я преместят и да минат отпред или да се оглеждат притеснително за „собственика й“, който може да се окаже намусен господин/госпожа и да смъмри този, който я е изместил. Решението е просто – когато решите, че сте пазарували достатъчно, отидете на касовата линия.
3. Ако вече продуктите ви се маркират, не се връщайте да вземете други, които сте забравили – казано накратно, ако касиерът маркира продуктите ви, но вие се сетите, че сте забравили да вземете месо, което е на другия край на магазина, не хуквайте да се връщате. Първо, не знаете каква опашка от хора чака за месо. Второ, това е супермаркет, а не персонален магазин.
Проявете внимание и уважение към хората, които също пазаруват редом с вас, както и към времето им. Трето, ще бъдете причина за създаването на грандиозен скандал с цветущи обиди. Платете текущата си сметка и тогава влезте отново да купите продуктът, който сте забравили.
4. Не поставяйте количката си по средата в даден супермаркет, докато грабвате други продукти около нея – на щанда за месо сте, но се сещате, че искате да купите и сирене, което е на другия край. Оставяте количката си на единия край и се запътвате смело към другия.
Да, вие се придвижвате удобно и бързо, но представете си как се чувстват всички останали клиенти, които трябва да заобикалят количката ви, да я местят, да я бутат, за да стигнат до желания от тях щанд (също като вас). Отново, покажете добри маниери и не оставяйте количката си безпризорно, също както и вашите деца. Това препраща към 6-тата препоръка.
5. Не позволявайте на децата си да вилнеят в супермаркета – разбира се, всеки човек е снизходителен към децата и това е нормално. Просто не позволявайте на децата си да тичат и да викат в супермаркета, защото това освен вас, ще окаже негативно въздействие и върху другите хора. Не изпускайте нещата извън контрол.
6. Не навлизайте в личното пространство на човек – на касата сте и виждате, че има само един или двама човека пред вас и започвате да губите търпение, защото сте чакали 5 минути. Неволно или не, започвате да се приближавате към човека пред вас и леко да го побутвате с количката си в гърба. Със сигурност всеки един човек, който е изпитал това усещане, се е ядосал и подразнил.
Нашият съвет е просто да бъдете внимателни. Да чакаш на опашка не е най-приятното занимание, но да буташ даден човек, е проява на пълно нахалство.
7. Не се опитвайте да минете с повече продукти на бързата каса – в някои супермаркети има бързи каси, на които пределно ясно е обозначено, че може да минават клиенти, които имат най-много 10 продукта в кошницата си. Ако вие имате 15 и повече, но решите да си пробвате късмета и да минете по-бързо от другите, това ваше действие няма да остане незабелязано.
Надали някой ще започне да ви брои продуктите, но с просто око може да се забележи кой спазва правилото и кой не. Както се казва, не се опитвайте да минете метър.
8. Не оставяйте продукти, където ви е удобно – решавате, че искате да купите парче сьомга. На щанда виждате, че цената му е прекалено висока и не отговаря на бюджета ви, който сте предвидили. Приемате продукта с усмивка, отивате на щанда със сладки изделия и го оставяте невъзмутимо. Горд сте и спокоен, защото никой не ви е видял как сте се измъкнали. За жалост подобни ситуации са често срещани.
Начинът да се избегнат е просто на конкретния щанд да се откажете от покупката си. Така продавачът ще върне месото на мястото му и то ще бъде отново годно за продаване и консумиране. Това важи с пълна сила за всеки един продукт. Често може да се види буркан лютеница при раздел „Перилни препарати“ и т.н. – бъдете съобразителни и поставяйте продуктите на точните им места. Отново се връщаме на мечтата да живеем в по-подреден свят.
9. Не консумирайте продукти, ако не ги купите след това – на всеки може да му се прииска да хапне луксозни и скъпи шоколадови бонбони, но само хората без скрупули го правят в магазина и си излизат необезпокоявани, оставяйте отговорената кутия. Повече коментари по тази точка е трудно да се направят.
10. Не бъдете груби с продавач-консултантите или другите клиенти – понякога може да не сте в настроение поради лична причина, но си го изкарвате на продавача, защото ви е казал, например, че касата се затваря. Вдигате пукотевица до небето и започвате да сравнявате България с всяка друга страна, където според разбиранията ви, там всичко е по-добре. Отново – ненужен спор и предизвикан дискомфорт за вас и всички останали хора около вас. Осъзнавате го твърде късно.
Всеки един човек може да се разпознае в някои от редовете, но важно е цялостното поведение в даден супермаркет. Колкото по-добри навици изграждаме, толкова по-позитивни, подредени и отговорни ще бъдем. Обратното важи с пълна сила и доказахме с тези 10 примера колко негативно въздействие би оказало.
Източник главна снимка: everyinvestor.co.uk
No comments yet, be the first to leave one!